Výcvik soukromých pilotů v Rusku 3

09.10.2022

Měl jsem štěstí: bydlím v Moskvě, poblíž které je až pět ATC, která trénují jako soukromý pilot letadla (na začátku letošního roku jich bylo méně), takže jsem měl dokonce na výběr, kam studie. Ve Volgogradu, Novosibirsku a Omsku je ještě jedna škola - a to je vše. Obyvatelé jiných krajů budou muset do jednoho z těchto míst dojíždět po celou dobu studia: ani teoretický kurz nelze absolvovat dálkově.

Výběr letecké školy

Po důkladném srovnání jsem zvolil ATC S7 Training. Neberte to jako reklamu - pokusím se popsat hlavní body, které mě osobně přesvědčily k této možnosti:

Vlastní schválené osnovy, blízké západnímu, a ne pauzovací papír ze sovětského programu DOSAAF, který se používá ve většině ostatních škol. 113 akademických hodin teorie na plný úvazek oproti 200+ pro ostatní. Méně vody - více relevantních informací v komprimované podobě. Pro nerezidenty je zde možnost absolvovat celou teorii za 2 týdny v rámci programu Intensive.

Důraz na osobní úspěch studenta v praktických cvičeních: více času lze věnovat ochabování aspektů učení a méně času tomu, co funguje lépe. Opět se to liší od programu DOSAAF, kde se všem jezdilo podle jednoho striktního vzoru "tolik hodin na takové a takové cvičení" a je jedno, jestli se něco hned povede a nemá smysl ztrácet čas. na to.

Vlastní aktualizované letiště, technická základna a moderní letoun Cessna 172SP s proskleným kokpitem - velkými digitálními displeji místo klasických "budíků", což poskytuje větší informační obsah a snadné čtení parametrů za letu.

Škola, jako jakási "dcera" velké letecké společnosti, dostává dobré finance a podporu od svého "velkého bratra", což umožňuje jak poskytnout tu nejlepší materiální základnu, tak využít skvělé zkušenosti a spojení mateřské letecké společnosti, která prospívá vzdělávacím příležitostem.

VLEK a zdravotní požadavky

VLEK neboli Odborná komise pro lékařské lety je možná hlavní hororový příběh, který děsí začátečníky. A je pravda, že pro mnohé se skutečně stává vážnou překážkou na cestě do nebe. Lékařská komise musí projít po celém světě, ale u nás je to obzvlášť vážné a pečlivé. V mnoha ohledech je to opět dědictví SSSR, kdy každý pilot byl nejen komerční, ale také potenciálně vojenský. A všichni studovali na náklady státu. Proto zpočátku vybírali ty nejbezvadněji zdravé, aby neplýtvali penězi a časem na ostatní.

Pro soukromé piloty nejsou požadavky tak přísné jako pro komerční piloty: musíte splňovat ICAO třídu 2 nebo sloupec 3 podle naší klasifikace. Není tam nic nebetyčného, ​​přesný seznam požadavků najdete ve FAP-50. V zásadě se věnují chronickým onemocněním, zraku, sluchu a srdci. Například soukromí piloti jsou považováni za vhodné se zrakovou ostrostí 0,3 na každém oku bez korekce, s korekcí - 0,8. Ano, korekce zraku není důvodem k odmítnutí. Z hlediska termínů může celá provize trvat od jednoho do pěti dnů, déle - pouze ve výjimečných případech.

Samostatně stojí za zmínku armáda. Ke složení komise je ze zákona potřeba předložit vojenský průkaz a pokud nemáte kategorii A, tak si vyžádají výpis z vojenského evidenčního a odvodového úřadu, na jakém základě a jakou máte nemoc. . Proto, pokud tam něco není v pořádku, připravte se buď znovu absolvovat lékařskou prohlídku ve vaší vojenské registrační a náborové kanceláři (což je také stejný úkol), nebo jednodušeji jít do toho VLEK, kde se soukromého pilota neptají. pro vojenský průkaz. Například ve Vnukově. Prošel jsem tam.

Na samotné provizi není vše vůbec tak děsivé, jak by se z příběhů mohlo zdát. U všech doktorů a testů mi to trvalo asi pět dní, a to s přihlédnutím k vyzvednutí potvrzení z drogových a psychodispenzarizací v místě bydliště a výpisů z obvodní kliniky. Kontroly většinou nejsou formální, ale nikdo konkrétně neshledal pochybení a nezaznamenal jsem negativní postoj. Cíle "vyplevelit", najít, čeho se dostat ke dnu, by lékaři rozhodně neměli.

Nicméně moje zkušenost je moje zkušenost. Je třeba připomenout, že průchod VLEK je extrémně individuální proces, který se u každého děje jinak v závislosti na zdravotním stavu, místě průchodu

oblečení, nálada lékařů a fáze měsíce. A pokud dojde ke sporům, budete muset také navštívit TsVLEK - ústřední komisi, která se nachází v centru Moskvy.

Mimochodem, VLEK je nutné absolvovat do začátku praktické výuky. To znamená, že můžete projít teorií bez cenného certifikátu - ale nezapomeňte, že pokud bude lékařská rada nakonec "zabalena", všechna již absolvovaná školení budou marná.

Líbil se vám tento článek? Navštivte náš youtube kanál Létám, létáš, létáme nebo naší webovou stránku www.letamletasletame.cz .