Články

Podle oznámení ultralehkých letových asociací nesmějí němečtí piloti v této zemi létat na ultralehkých letadlech registrovaných v zahraničí.

Splněný sen

04.01.2023

Každý člověk by měl žít svůj sen, protože jedině tak se dá žít naplněný a radostný život. Nejinak je to u nás aviatiků a stejné to je i v mém případě. Byl jsem odjakživa dítě štěstěny a vlastně všechno, co jsem v životě dělal mne muselo bavit a dělat mi radost. I z toho důvodu jsem se nestal profesionálním letcem,...

Rozvoj ultralehkého letu začal na začátku 80. let. Tehdejší ultralehká letadla (UL) byla nejjednodušší konstrukcí, která umožňovala motorizovaný let.

Toužil jsem po vlastním letadle mnoho let a stále mi do toho něco vstupovalo. Říkal jsem si, že bych uvítal jakékoliv letadlo, ale nakonec se mi povedlo získat přesně takové, jaké jsem si přál a dokonce i barvu jsem si sám navrhnul.

Odlepuji se z mladoboleslavského letiště a z dráhy 22 točím ihned po vzletu vpravo. Ještě dát pozor, abych nepřeletěl vesničku Vinec, neboť v ní žije jeden věčný stěžovatel na hluk, který nad jeho domem způsobují letadla místního aeroklubu.

Před pár lety, konkrétně v roce 2012 jsem začal létat na Piper Cubu a nalétal jsem pěkný počet hodin na "ostruze" v různých typech starožitných ostruhových strojů. Postupem času jsem měl možnost strávit čas v letadle, které je elegantní pro 23 letého kluka, zamilovaného do létání. A nedávno jsem dostal poměrně slušnou lekci, aniž bych to před tím...